In kader van mijn graduaatsopleiding in IPSOC bijscholing, kreeg ik voor de module E-cultuur de opdracht om een blog bij te houden... Via deze weg zal ik jullie laten meegenieten van mijn reis in de wereld van de E-cultuur. Geef je ogen de kost, laat je hersenen kronkelen, wees kritish en leer vooral veel bij...

zondag 14 februari 2010

BEZOEK: festival Gamezone


Komend weekend is het zover ... Tijd voor mijn eerste bezoekje, namelijk aan het festival Gamezone.

'Gamezone deSingel' is een driedaags multimediafestival waar je de wereld van games en interactieve kunst vanuit alle mogelijke invalshoeken kan bekijken. Games zijn wereldwijd onderdeel geworden van ons digitale leven. Wij kijken voorbij de hype en aanzien gaming als cultuurfenomeen, met - net als in film of strip - boeiende, vervelende, (on)interessante of vernieuwende producties.In de staart van de hype van de voorbije jaren ontstond een heuse cultuur met een eigen dynamiek. Gaming heeft het domein van de 'klassieke' gamestudio's verlaten. Ook kunstenaars, academici en musea gamen. Daarom gaan we in de derde editie van 'Gamezone deSingel' dieper in op de alternatieve games, de onafhankelijke ontwikkelaars, de educatieve perspectieven en de geschiedenis van recente games die de wereld stormenderhand veroverden.Tijdens twee dagen en avonden ontdek je de allernieuwste toestellen, sportgames, films over games, lezingen over effecten en controverse, erfgoedgames en games als erfgoed, een World of Warcraft museum, avondspecials, optredens van beroemde gamemuzikanten, enzovoort.

Voor nog meer info klik even door naar de website:

http://www.desingel.be/ProductionDetailView.orb?pr_id=8778

Ik kijk er alvast naar uit ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten