In kader van mijn graduaatsopleiding in IPSOC bijscholing, kreeg ik voor de module E-cultuur de opdracht om een blog bij te houden... Via deze weg zal ik jullie laten meegenieten van mijn reis in de wereld van de E-cultuur. Geef je ogen de kost, laat je hersenen kronkelen, wees kritish en leer vooral veel bij...

maandag 25 januari 2010

Google yourself...


Na al de commotie rond “GOOGLEN” in China besloot ik om voor mezelf de proef op de som te nemen.


Ik “googlede” mezelf en verschoot van de resultaten:


In 0,06 seconden vond Google 5.860 resultaten die volgens Google matchen met mijn naam. Zoekopdracht was: Tijl Vandenabeele


Volgende resultaten gingen wel degelijk over mezelf:


Tijl Vandenabeele Facebook

Als je hierop doorklikt kan je mijn profielfoto van facebook zien, mijn vrienden en mijn interesses. De rest van informatie heb ik bewust enkel voor mijn vrienden behouden.

Tijl Vandenabeele JeugdWerkNet, dé plek op internet voor ...

In kader van mijn werk, sta ik op een algemene site van Jeugdwerknet. Ook hier staat er geen foute informatie over mij te vinden.

IBO "De Strandjutter" Middelkerke: MAANDAG 21 december 2009 ...

Oeps, dit is het blog die ik al moest verwijderen...

Tweedehands te koop Nokia XPRESS MUSIC 5800 ( perfecte staat) - 1 ...

Meer dan een jaar terug verkocht ik een GSM-toestel. Dit toestel is al via deze site verkocht, maar de advertentie vind je blijkbaar nog altijd via Google. Hier moet ik dus dringend iets aan veranderen.

hi5 - Tijl Vandenabeele

Een profiel op een netwerksite HI5. Dit profiel maakte ik toen ik 17 was, maar sindsdien heb ik die nooit meer gebruikt. Hier zie je een foto van mezelf, mijn geboortedatum en 25 vrienden die ik heb.

Het Nieuwsblad - Gemeente Middelkerke: Korting schoolvervoer

Een artikel die ik schreef voor de Gemeente Middelkerke 10/03/2007

Netlog - Tijl Vandenabeele

Heb ik die dan??? Wist ik niet.

Gemeente Middelkerke - Speelmobiel Boemelbij

Mijn project aan de jeugddienst van Middelkerke.

Tweedehands zoekertjes van Tijl Vandenabeele

Nog een zoekertje die ik jaren terug plaatste, die blijkbaar ook nog steeds niet gewist is. Dringend tijd om dit te verwijderen dus.

Blogger: User Profile: Tijl Vandenabeele

Heb ik dus door het maken van deze blog.

Advertenties van 'Tijl Vandenabeele' - Middelkerke

??? Ook via deze weg heb ik blijkbaar ooit iets willen verkopen blijkbaar. Hier staat geen advertentie meer, maar wel een profiel van mezelf.

http://194.78.179.77/jeugdraad/jeugdbeleidsplan2008-2010.pdf

Ook aan het jeugdbeleidsplan word ik gelinkt, omdat ik beroepshalve hieraan meewerkte

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze karrenvracht aan informatie kan je dus allemaal vinden op het internet over mij. Beroepshalve sta ik enkele malen vermeld met een e-mailadres en telefoonnummer van mijn werk. Maar ook privé kan je me vinden op het web. Eigenlijk zou ik dit onrustwekkend kunnen vinden, omdat je ook privéfoto's en mijn interesses kan lezen via deze weg, maar dat vind ik niet. Ik kan trouwens bewust kiezen wat ik persoonlijk op het net plaats. Vb. Facebook: dit kan ik zelf regelen wat ik wil laten zien en wat niet. Het enige zoekresultaat dat me een beetje laat verschieten is het volgende:

Index van namen beginnend met V

Dit vind ik persoonlijk een van de bizarre vondsten. Via volgende link kom ik terecht in een stamboom van mezelf. Ik kijk generaties ver, tot wie mijn voorouders zijn. Hierop staat veel informatie, waaronder mijn geboortedatum, woonplaats, mijn vader en moeder die al gestorven is, ... Alle vorige informatie is door eigen input, maar dit niet... Dit is opgesteld door een persoon die ik niet eens ken of zelf nog nooit van gehoord heb.

Google yourself ... Een tip voor iedereen die eens 5 minutjes tijd heeft... Je hebt meer E-cultuur dan je denkt ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten